Самоосвіта вчителя

Проблема над якою працює ліцей: 

«Сучасні педагогічні технології у навчанні та вихованні учнів як шлях до якісної освіти та розвитку життєтворчості ХХІ ст. в умовах розбудови Нової української школи»

Власна методична тема : 

«Використання інноваційних технологій та методів інтерактивного навчання на уроках німецької мови в умовах розбудови Нової української школи» 

Методична проблема методоб'єднання вчителів іноземних мов:
«Активізація пізнавальної діяльності та творчого мислення учнів на уроках іноземних мов шляхом впровадження інноваційних технологій, гуманізації, індивідуалізації та ідей психолого-педагогічної науки»


Власна методична тема:

«Активізація пізнавальної діяльності учнів в позаурочний час як засіб підвищення мотивації до вивчення іноземної мови»

Мета: поглиблення інтересу учнів до пізнання реалій й особливостей німецької мови, мотивація до вивчення мови та культури іншої країни.

Завдання: удосконалення знань, навичок і вмінь, набутих на уроках іноземної мови, розширення світогляду учнів, розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків



  Позакласна робота з німецької мови
Учитель може виховувати і навчати доти, допоки сам працює над своїм вихованням і освітою.                                                                                                                                К. Д. Ушинський

Оволодіння іноземною мовою має на меті не тільки отримання лінгвістичних знань, але й формування умінь і навичок практичного користування мовою. уміння використовувати іноземну мову в повсякденному житті припускає спілкування іноземною мовою, її залучення в усну чи писемну комунікацію.
Успішність навчання іноземної мови залежить не тільки від діяльності викладача й учнів, спрямованої на формування й розвиток мовних навичок і умінь, але й від створення таких психолого-педагогічних умов процесу навчання, коли учень включений в іншомовну діяльність і отримує почуття задоволення, радості від того, що він може робити за допомогою мови, яка вивчається.
Позакласну роботу з німецької мови можна визначити як систему неоднорідних за змістом, призначенням та методикою проведення освітньо-виховних заходів, що виходять за межі обов'язкових навчальних програм. Позакласна робота розв'язує такі завдання:
удосконалення знань, навичок і вмінь, набутих на уроках німецької мови;
розширення світогляду учнів;
розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків;
     виховання любові та поваги до людей свого рідного краю та країни, мова якої вивчається. Важливим фактором успішного виконання цих завдань є врахування психолого-педагогічних особливостей навчання мови на різних ступенях.
  Позакласна робота базується на володінні учнями навичками та вміннями, набутими на уроках німецької мови, тому дуже важливим є те, щоб учні якнайповніше використовували ці навички та вміння під час позакласного заходу.
Традиційно розрізняють три форми позакласної роботи: індивідуальні, групові та масові.
Індивідуальна позакласна робота проводиться з окремими учнями, які готують повідомлення і доповіді про країну, мова якої вивчається, про знаменні дати і події, видатних людей, розучують вірші, пісні, уривки з літературних творів німецькою мовою, виготовлюють наочні посібники, оформляють стіннівки, альбоми, стенди. Індивідуальна робота може здійснюватися постійно або епізодично.
Групова форма позакласної роботи має чітку організаційну структуру і відносно постійний склад учасників, об'єднаних спільними інтересами. до цієї форми належать різноманітні гуртки: розмовні, вокальні, драматичні, перекладачів, філателістів, позакласного читання тощо. Позитивно зарекомендували себе комбіновані гуртки, де поєднуються різні види діяльності, наприклад, розучування пісень та підготовка інсценівок, позакласне читання і перегляд фільмів із подальшим обговоренням переглянутого. заняття в гуртках, як правило, проводяться регулярно.
масові форми позакласної роботи не мають чіткої організаційної структури. до них зараховують такі заходи, як вечори художньої самодіяльності, фестивалі, конкурси, карнавали, тематичні вечори і ранки тощо. ці заходи проводяться епізодично.
За змістом можна виділити такі форми позакласної роботи з німецької мови:
1)    змагальні;
2)    засоби масової інформації;
3)    культурно-масові.
Кожна група зазначених форм передбачає конкретні заходи. Заходи змагального характеру: конкурс, гра, олімпіада, вікторина та інші.
Засоби масової інформації: стіннівка, оголошення, бюлетень, усний журнал, дайджест, виставка-вікторина тощо.
Заходи культурно-масового характеру: вечір-свято, присвячений народним традиціям рідної країни або країни, мова якої вивчається; вечір-портрет, присвячений життю та діяльності відомих письменників, поетів, композиторів, акторів тощо; вечір-зустріч із цікавими людьми; вечір-хроніка у зв'язку зі знаменними подіями; ранок казок та інші.
Ефективною формою позакласної роботи з німецької мови, є створення клубу «сонячне коло», тому що він об'єднав учнів різного віку і різних інтересів, створює широкий простір для спілкування. клуб має свою назву, емблему, положення і статут.
  Доцільно виділити окремо таку форму позакласної роботи як тиждень іноземної мови у школі. Ця форма за своїм характером є масовою, бо передбачає участь у ній широкого контингенту учнів, а за своєю структурою є комплексною, тому що включає комплекс різних за змістом та формою заходів, які відбуваються в певний період часу і спрямовані на реалізацію завдань комплексного підходу до виховання учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар