Проблема над якою працює ліцей:
«Сучасні педагогічні технології у навчанні та вихованні учнів як шлях до якісної освіти та розвитку життєтворчості ХХІ ст. в умовах розбудови Нової української школи»
Власна методична тема :
«Використання інноваційних технологій та методів інтерактивного
навчання на уроках німецької мови в умовах розбудови Нової української школи»
Методична проблема методоб'єднання вчителів іноземних
мов:
«Активізація пізнавальної діяльності та
творчого мислення учнів на уроках іноземних мов шляхом впровадження
інноваційних технологій, гуманізації, індивідуалізації та ідей
психолого-педагогічної науки»
Власна методична тема:
«Активізація пізнавальної діяльності учнів
в позаурочний час як засіб підвищення мотивації до вивчення іноземної мови»
Мета: поглиблення інтересу учнів до пізнання реалій й особливостей німецької мови, мотивація до вивчення мови та культури іншої країни.
Завдання: удосконалення знань, навичок і вмінь, набутих на уроках іноземної мови, розширення світогляду учнів, розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків
Позакласна робота з німецької мови
Учитель
може виховувати і навчати доти, допоки сам працює над своїм вихованням і
освітою. К. Д. Ушинський
Оволодіння іноземною мовою має на меті не
тільки отримання лінгвістичних знань, але й формування умінь і навичок
практичного користування мовою. уміння використовувати іноземну мову в
повсякденному житті припускає спілкування іноземною мовою, її залучення в усну
чи писемну комунікацію.
Успішність навчання іноземної мови
залежить не тільки від діяльності викладача й учнів, спрямованої на формування
й розвиток мовних навичок і умінь, але й від створення таких
психолого-педагогічних умов процесу навчання, коли учень включений в іншомовну
діяльність і отримує почуття задоволення, радості від того, що він може робити
за допомогою мови, яка вивчається.
Позакласну роботу з німецької мови можна
визначити як систему неоднорідних за змістом, призначенням та методикою
проведення освітньо-виховних заходів, що виходять за межі обов'язкових
навчальних програм. Позакласна робота розв'язує такі завдання:
удосконалення знань, навичок і вмінь,
набутих на уроках німецької мови;
розширення світогляду учнів;
розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних
смаків;
виховання любові та поваги до людей свого
рідного краю та країни, мова якої вивчається. Важливим фактором успішного
виконання цих завдань є врахування психолого-педагогічних особливостей навчання
мови на різних ступенях.
Позакласна
робота базується на володінні учнями навичками та вміннями, набутими на уроках
німецької мови, тому дуже важливим є те, щоб учні якнайповніше використовували
ці навички та вміння під час позакласного заходу.
Традиційно розрізняють три форми
позакласної роботи: індивідуальні, групові та масові.
Індивідуальна позакласна робота проводиться з окремими учнями, які
готують повідомлення і доповіді про країну, мова якої вивчається, про знаменні
дати і події, видатних людей, розучують вірші, пісні, уривки з літературних
творів німецькою мовою, виготовлюють наочні посібники, оформляють стіннівки,
альбоми, стенди. Індивідуальна робота може здійснюватися постійно або
епізодично.
Групова форма позакласної роботи має чітку організаційну структуру і
відносно постійний склад учасників, об'єднаних спільними інтересами. до цієї
форми належать різноманітні гуртки: розмовні, вокальні, драматичні, перекладачів,
філателістів, позакласного читання тощо. Позитивно зарекомендували себе
комбіновані гуртки, де поєднуються різні види діяльності, наприклад,
розучування пісень та підготовка інсценівок, позакласне читання і перегляд
фільмів із подальшим обговоренням переглянутого. заняття в гуртках, як правило,
проводяться регулярно.
масові форми позакласної роботи не мають
чіткої організаційної структури. до них зараховують такі заходи, як вечори
художньої самодіяльності, фестивалі, конкурси, карнавали, тематичні вечори і
ранки тощо. ці заходи проводяться епізодично.
За змістом можна виділити такі форми позакласної роботи з німецької мови:
1)
змагальні;
2)
засоби
масової інформації;
3)
культурно-масові.
Кожна група зазначених форм передбачає
конкретні заходи. Заходи змагального характеру: конкурс, гра, олімпіада, вікторина та
інші.
Засоби масової інформації: стіннівка, оголошення, бюлетень, усний
журнал, дайджест, виставка-вікторина тощо.
Заходи культурно-масового характеру: вечір-свято, присвячений народним
традиціям рідної країни або країни, мова якої вивчається; вечір-портрет,
присвячений життю та діяльності відомих письменників, поетів, композиторів,
акторів тощо; вечір-зустріч із цікавими людьми; вечір-хроніка у зв'язку зі
знаменними подіями; ранок казок та інші.
Ефективною формою позакласної роботи з
німецької мови, є створення клубу «сонячне коло», тому що він об'єднав учнів
різного віку і різних інтересів, створює широкий простір для спілкування. клуб
має свою назву, емблему, положення і статут.
Доцільно виділити окремо таку форму позакласної роботи як тиждень іноземної мови у школі. Ця форма за своїм характером є масовою, бо передбачає участь у ній широкого контингенту учнів, а за своєю структурою є комплексною, тому що включає комплекс різних за змістом та формою заходів, які відбуваються в певний період часу і спрямовані на реалізацію завдань комплексного підходу до виховання учнів.
Доцільно виділити окремо таку форму позакласної роботи як тиждень іноземної мови у школі. Ця форма за своїм характером є масовою, бо передбачає участь у ній широкого контингенту учнів, а за своєю структурою є комплексною, тому що включає комплекс різних за змістом та формою заходів, які відбуваються в певний період часу і спрямовані на реалізацію завдань комплексного підходу до виховання учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар